Jeste li već pospremili bicikl zimi u smočnicu ili ste ga teško vozili po blatu i bljuzgavici, sada je savršeno vrijeme da svoj stroj temeljito pregledate kako biste bili sigurni da je spreman za proljeće u vrhunskoj formi.
Prije svega, uvijek je dobro uspostaviti sustav prilikom provjere bicikla. Pregled možete podijeliti prema različitim kategorijama — npr. kotači, okvir, ovjes, kočnice, pogon itd. — ili jednostavno možete raditi od naprijed prema natrag. Obje metode funkcioniraju sve dok pokrivate sve osnove. Evo 10 stvari koje biste trebali provjeriti prije nego krenete na omiljene staze ovog proljeća.
1. Gume
Saznajte koliko uzorka morate ostaviti na gumama i provjeriti da li se ljušti i haba. Provjerite gumu kako biste bili sigurni da nema malih pukotina ili trnja koji bi mogli biti problem na cesti. Provjerite ima li prekomjerne istrošenosti bočne stijenke: potražite ogrebotine i ureze koji vire iz guma. Ako koristite gume bez zračnica, sada je pravo vrijeme za ponovno punjenje guma svježim brtvilom.
2. Kotači
Zakrenite kotače da provjerite ima li ljuljanja s jedne na drugu stranu ili okomitih skokova. Ovo je također dobro vrijeme da se uvjerite da se kotači slobodno okreću i da glavčine nisu ni prelabave ni preuske. Stisnite vrhove kako biste bili sigurni da nijedan nije olabavljen. Pažljivo pogledajte gdje se žbice spajaju s rubom; čak i pukotine na liniji mogu brzo postati veliki problem.
Važno je prilagoditi tvrdoću zategnutosti žbica prema potrebi, ali je potrebno zapamtiti da se na kotaču ne smije napraviti osmica. Ako niste potpuno upoznati s takvom uslugom, odnesite bicikl u svoju omiljenu trgovinu biciklima.
3. Kočnice
Početak sezone dobro je vrijeme za provjeru kočionih pločica. Ako ostane manje od 1,5 mm materijala, vrijeme je za novi par jastučića.
Dok ste provjeravali kotače, nadamo se da ste čuli slatki zvuk tišine dok se diskovi disk kočnica okreću kroz kočione čeljusti. Ako ste čuli struganje, vrijeme je da promijenite položaj čeljusti kočnice.
Kočioni diskovi se također mogu saviti, pa pripazite na bilo kakvo njihanje s jedne na drugu stranu. Provjerite ima li pločica disk kočnica prekomjerno istrošenih i zamijenite ih ako je potrebno.
4. Ovjes
Provjerite ima li na vodilicama vilica bilo kakvih ureza ili ogrebotina. Čistom krpom obrišite prljavštinu s brtvi vilice. Provjerite brtve za pukotine ili prekomjerno nakupljanje tekućine; oboje su znakovi da je vašoj vilici možda potreban servis.
Nakon provjere prednje vilice i stražnjeg amortizera, provjerite je li SAG (kompresija ovjesa kada sjedite na biciklu) tamo gdje želite, idealno 20-30% vilice ili udarce amortizera. U skladu s ovim očitanjem, povećajte ili smanjite tlak zraka.
Kada se čini da je sve u redu, nekoliko puta stisnite vilicu i stražnji ovjes prije nego provjerite postavke hoda vilice i amortizera i prilagodite tlak zraka u skladu s tim.< /p>
5. Kokpit
Nosač, upravljač i nosač sjedala možda su tri najnezahvalnije komponente na brdskom biciklu. Iako im je potrebno vrlo malo rutinskog održavanja, ipak je važno s vremena na vrijeme provjeriti ima li znakova oštećenja.
Uklonite nosač sjedala i ponovno namažite cijev sjedala ili upotrijebite karbonsku pastu ako imate karbonski okvir. Uklonite upravljač i provjerite ima li znakova pretjeranog zatezanja; provjerite ima li dubokih udubljenja koja bi mogla dovesti do potencijalnog pucanja.
Kada dođe vrijeme za ponovno postavljanje upravljača, provjerite je li vreteno ravno, je li držač ispravno postavljen (ne smije biti zazora ili zapinjanja kada pomičete upravljač unatrag i naprijed) i namjestite kočnice i mjenjače kako želite. Provjerite jeste li sve zategnuli točnim momentom.
6. Shift
Provjerite ima li na bowden mjenjaču znakova istrošenosti, obraćajući posebnu pozornost na to gdje se sajle zaustavljaju na okviru. Po potrebi zamijenite pohabane sajle i istrošene bovdene. Slijedite sličan sustav za kočioni sustav. Pratite kočnice od poluga do čeljusti i provjerite ima li znakova istrošenosti i ogrebotina.
7. Okvir
Nakon provjere istrošenosti zupčanika i kočionih vodova, dobro je provjeriti i okvir. Bowden kočnice i mjenjača, koji mogu pretjerano trljati o okvir, mogu zagristi čelične, karbonske i aluminijske okvire. Dovoljno je jednostavno spriječiti ovo korištenjem nekoliko malih mrlja samoljepljive trake.
Provjerite ima li na okviru znakova oštećenja od kamenja i obratite posebnu pozornost na donju cijev i držače.
Ako vozite bicikl s ovjesom, svakako provjerite ima li na osovinama ovjesa i čahurama amortizera znakova klizanja i, ako je potrebno, zategnite ih na odgovarajuće specifikacije prema preporukama proizvođač.< /span>
8. Vozite
Nigdje nećete brzo stići bez pogona koji radi.
Prilikom mijenjanja stupnjeva prijenosa, ne bi trebalo biti pucanja ili preskakanja s jedne brzine na drugu bez pomicanja ručica mjenjača. Provjerite stopalo mjenjača kako biste bili sigurni da nije savijeno.
Provjerite zupce na mjenjaču kazete da vidite jesu li savijeni ili čak slomljeni. (Imajte na umu da na većini modernih komponenti zupci imaju različite oblike kako bi pomogli u pomicanju lanca s jednog zupčanika na drugi.)
Provjerite istrošenost lanca uređajem za provjeru lanca. Tijekom vremena, čahure koje čine valjke lanca troše se i stvaraju opuštenost, dopuštajući lancu da se "isteže".
Zimska sezona također je odlično vrijeme za odmašćivanje cijelog pogonskog sklopa bicikla i pravilno podmazivanje lanca.
9. Vijci
Ako nemate moment ključ i planirate sami održavati bicikl, kupite ga. Držite popis preporučenih vrijednosti zakretnog momenta proizvođača na svom radnom stolu ili u kutiji s alatima. Obratite posebnu pozornost na vijke na koje se najviše oslanjate tijekom vožnje da bi vaš osmijeh i zubi ostali netaknuti—tj. nosač i upravljač.
10. Oprema
Provjerite jesu li kovčezi na vašim cipelama u dobrom stanju i vašim tenisicama netaknut, reps. da li je uložak u tenisicama u neoštećenom stanju.
Provjerite ima li na kacigi pukotina i zamijenite je ako je potrebno. Ako vozite s hidratantnim paketom, odvojite vrijeme da ga očistite.
Jeste li se ikada potrudili baciti bilo koji omot svoje energetske pločice? Imate li nekoliko probušenih cijevi na dnu ruksaka? Sada je vrijeme da se sa svim tim pozabavimo i lijepo bacimo u smeće.
Provjerite i svoje alate. Provjerite rade li pumpe kotača i amortizeri. Ako nosite komplet prve pomoći, zamijenite sve što ste koristili prošle sezone, ali niste zamijenili.