Mnogi od vas se pitaju kako odabrati tenisice - koju vrstu, kompatibilnost pedala, veličina, vrsta potplata, kopčanje itd. Iskusni biciklisti sigurno bi se složili da postoji velika razlika između vožnje bicikla sa i bez biciklističkih cipela. Dakle, ako ste (s pravom) odlučili ulagati u treće strane, rado ćemo vam pomoći da shvatite u kojem smjeru krenuti.
Zašto mi trebaju tenisice?
Jednom kada pokušate voziti u tenisicama, primijetit ćete veliku razliku u performansama i prijenosu snage ili energije po pedali. To je zato što su tenisice lagane i imaju tvrd potplat, što eliminira gubitak energije. I zato biciklisti koji se ozbiljno bave biciklizmom ulažu u trećine. Bez obzira na vaš budžet, tenisice koje kupite u Holokolou su visoke kvalitete i trajat će vam nekoliko sezona. Stoga to shvatite kao dugoročnu investiciju.
Kako to radi?
Tenisice rade u simfoniji s pedalama, pa vam olakšavaju pedaliranje. Na dnu potplata opremljene su mehanizmom koji se pričvršćuje na kompatibilnu pedalu. To će vam jamčiti bolju stabilnost i bolju kontrolu snage i energije koju ulažete u pedaliranje.
Kao što možete vidjeti na slici ispod, kada vozite u običnim tenisicama bez čizama (plava cipela), energiju ubacujete u pedalu samo u jednom smjeru - kada gurate prema dolje. Tenisice će vam omogućiti da povučete pedalu prema gore (crvena cipela), i tako puno učinkovitije koristite svoju energiju.
Razlika u cijeni između skupih i jeftinih tenisica može biti i do 300 €. Kao početniku, nećete trebati najskuplji par, ali kako odlučiti koji ćete kupiti?
Vrste biciklističkih cipela i vezova
Odabir pravih trećina koje su najprikladnije za vaš biciklistički stil jamčit će vam najveću moguću udobnost i učinkovitost. Tenisice se mogu podijeliti u dvije osnovne kategorije:
- MTB cipele za brdski bicikl - vez SPD (Shimano Pedaling Dynamics) - kompatibilnost s pedalama je gotovo 100% zahvaljujući standardnom vezu s 2 rupe. MTB cipele su svestranije i daju vozaču veću fleksibilnost. Potplati MTB cipela u pravilu nisu tako kruti kao cestovne cipele i imaju gumene utore, tako da u njima možete i hodati (iako ne na velikim udaljenostima).
1. Cestne tponovni pokušaji prikladni su samo za vožnju biciklom, a ne za hodanje. U njima možete otići od kuće do bicikla, možda na kavu ili pivo u pauzi, ali to je sve. Cipele za cestovnu vožnju obično imaju vrlo krute potplate i za razliku od MTB cipela nemaju gumu pa su zapravo prikladne samo za vožnju biciklom i hodanje u njima je neudobno. Međutim, krutost potplata jamči učinkovitiju raspodjelu sila pri pedaliranju.
Cestovne bitve nisu toliko svestrane kao MTB bitve i postoji nekoliko različitih vezova koji nisu kompatibilni s pedalama drugih proizvođača. Većina cestovnih tricikla ima 3 rupe na potplatu za pričvršćivanje kofera.
Upoznat ćemo vas s četiri vezanja:
- SPD-SL (SL je skraćenica od talijanske riječi Supperlegra, što znači super lagan)
- Gledaj Keo
- Vrijeme RXS
- Speedplay - ako želite koristiti ovaj uvez, morate nabaviti posebne tenisice s 4 rupe koje su kompatibilne s ovim uvezom.
Uključivanje - odaberite pravu vrstu za sebe
Kod odabira cipela najveći naglasak je stavljen na potplat, ali važno je i kopčanje. Zatezanje pete na stopalu važno je za stabilnost i bolju učinkovitost. Tri najčešće korištene vrste pričvršćivanja su vezice, čičak i kotačić za pričvršćivanje.
Čipka
Jednostavno, jeftino i brzo prebacivanje na koje smo navikli. No, vezice su nepraktične po kišnom vremenu i blatu, a također se ne mogu namještati tijekom vožnje. Neki biciklisti vole obuti cipele prije sprinta, što u ovom slučaju nije moguće. Odlučite li se za tenisice s vezicama, neka vam ne budu preduge kako vam se ne bi zapetljale u lanac.
Čičak
Vecro kopčanje je vrlo popularno i lako podesivo. Većina trećih ima dva ili tri čičak zatvarača koji se lako prilagođavaju vašem stopalu. Nedostaci čičaka su što se lako zaprljaju prilikom vožnje po blatu i tada ne drže čvrsto koliko bi trebali. Stoga ih morate često čistiti. Također se mogu brzo istrošiti u usporedbi s omotnim kotačem. Još jedan nedostatak je da ako imate visoke ristove, čičak na cipeli nije dovoljno dugačak da čvrsto stegne cipelu.
Stezni kotač
Iako je ovaj sustav najskuplji, najviše ga preferiraju iskusni biciklisti. To je patentirani sustav u kojem je tanka čelična sajla isprepletena umjesto vezica i pričvršćena na okretni kotač ili dva. Okretanjem kotača jednostavno povlačite gazni sloj do odgovarajućeg stupnja čak i tijekom vožnje, ako je potrebno. Jedina mana ovog sustava je da je znatno skuplji od vezica ili čičaka. Međutim, to je jedna od onih investicija za kojom sigurno nećete požaliti ako planirate provoditi puno vremena na biciklu.
Biciklističke čarape
Možda mislite: "Što čini biciklističke čarape biciklističkima?" Za razliku od običnih čarapa, biciklističke čarape imaju nekoliko prednosti. Izrađene su od posebnih brzosušećih vlakana i materijala koji upijaju znoj. Osim toga, bešavne su pa vam neće stvarati nepotrebnu nelagodu u tijesnim cipelama. A ako ovi argumenti nisu dovoljni, šarene i originalne biciklističke čarape odličan su način za dodavanje stila i originalnosti vašem biciklističkom priboru.
Navlake za tenisice
Sneeds obrade strong > obično su izrađene od debelog neoprena ili lakšeg materijala otpornog na vjetar i flisa. Dizajnirani su da vas zaštite od hladnoće, vlage ili i jednog i drugog. Na dnu rukava postoje posebni izrezi za kofere. Također štite vaše tenisice od prašine, prljavštine i blata.