Jednom kad osjetite miris "kraljice biciklizma" nećete htjeti otići.

Oznake:
Jednom kad osjetite miris "kraljice biciklizma" nećete htjeti otići.>

Općenito, biciklizam je trenutno jedan od mojih omiljenih hobija. U rangu sportova, to je stvar srca, koja je u moj život ušla sama i postupno. Prvotno je svaka moja biciklistička etapa imala razinu težine koju bi čak i petogodišnje dijete moglo podnijeti, a cilj je bio kupnja namirnica. Bicikl sam više smatrao prijevoznim sredstvom kojim sam se kretao od točke A do točke B. U slobodno vrijeme posvetio sam se prvenstveno glazbi - sviranju gitare. Ali dolaskom Petera Sagana na TV ekrane biciklizam sam počeo drugačije doživljavati i posvetiti mu više pažnje.

Navijao sam za Petera na svakoj utrci u kojoj je sudjelovao i slijedeći njegov primjer, pokušao sam dodati više kilometara svojim kratkim etapama, ponekad čak i malom brdu. Iako nije bilo evidencije, samo se vozio po susjedstvu. Sjećam se da sam kupio svoje prve ciklone hlače u trgovini rabljenom robom za par eura< /strong>i bile su više kao bermude pogodne za plažu. Mnogi su ustali ugledavši velikog i visokog biciklistu na malom biciklu. Sigurno ćete se složiti sa mnom o nesrazmjeru osobe sa 107 kg i visine 190 cm u odnosu na bicikl veličine 18". Ipak, želja za bavljenjem biciklizmom bila je veća od poznavanja ovog sporta.

TEŠKI POČETCI

Moja prva prekretnica u biciklizmu bila je kada sam upoznao zanimljivu djevojku iz obližnjeg sela. Da, susret s važnom osobom u životu je prekretnica, ali sigurno se pitate zašto baš u biciklizmu? Kako nisam imao svoj auto, nije bilo druge nego na spoj otići biciklom. Moj mali bicikl bez ovjesa morao se nositi s neravnim terenom zemljanih cesta. I nije stradao samo bicikl. Svalovica me držala nekoliko dana nakon 14 km. Naravno, pred djevojkom koja ima sportsku krv morao sam "izigrati formu" da je sve sasvim u redu.

Vježbao sam put do spoja i zato mi je trebalo sve kraće i kraće. Od svog prvog brzinomjera tražio sam podatke ne samo o trenutnoj i prosječnoj brzini, već uglavnom o trenutnom vremenu kako ne bih zakasnio na spoj. Počeo sam primjećivati ​​kako se moje tijelo ponaša tijekom vožnje. Sve su me više boljela koljena, a posebno leđa. Pripisao sam to uglavnom mišićima. I tu dolazi moja druga prekretnica u biciklizmu.

VIJEĆE OKO ZLATA

Jednog dana otac moje djevojke, također strastveni biciklist i sportaš, rekao mi je: "sjediš na biciklu uvrnut kao pasus". Uzeo sam njegove riječi k srcu i počeo razmišljati o kupnji novog bicikla. Uvjet je bio da može savladati i zemljane i asfaltne ceste. Izbor je za mene bio jasan - trekking bicikl. Vožnje su odmah dobile drugu dimenziju.

Za mene novi bicikl više nije bio samo prijevozno sredstvo, već način aktivnog opuštanja. Osjećaj pravog biciklista pojačala je nova odjeća, kaciga i dodaci, ali prije svega dulje rute, podzemna željeznica vožnje i nova iskustva s djevojkom. Nikada neću zaboraviti svoj prvi biciklistički uspon na Kráľovu holu na trekking biciklu. U tri godine smršavio sam 20 kg zahvaljujući svom odnosu prema biciklizmu, pa čak i rekreativnom ali konstantnom. Bio sam nova osoba.

ŠTO S TANJIM KAPUTOM?

Treća prekretnica u biciklizmu za mene je bila kada sam dobio priliku isprobati cestovni bicikl. Na moje iznenađenje – uopće me nije oduševio. Različiti prijenosi, položaj sjedenja je neudoban, a sjedalo je poput dijamanta – dizajn, ali tvrdo. Kako je moguće da toliko ljudi toliko hvali "putnike" i kako naš slovački biciklistički heroj Peter Sagan može izdržati tolike kilometre? Moje staro znanje je potvrđeno - treba krenuti iz početka. Dobio sam stari Favorit, kojeg smatram osnovnom verzijom sadašnjih modela cestovnih bicikala. Mjenjač je bio klimav, bicikl ukrašen korozijom, sjedalo je priznavalo da je bicikl prevožen mnogo kilometara. Imao je svoj šarm.

Mnogo sam puta čuo od kolega biciklista: "kad osjetiš dašak kraljice biciklizma, više nećeš htjeti otići". Dječaci upoznaju prekrasne princeze iz bajki, a što je s kraljicom, ako već mnogi o njoj pišu pjesme? Odlučio sam kupiti cestovni bicikl. Bio je vožen, ali aluminijski okvir s karbonskom vilicom i dobrim mjenjačem bio je neodoljiv. Donio mi je ne samo nova iskustva i nova otkrivena mjesta, već i nove kontakte, zahvaljujući kojima sam okusio težinu biciklističkih treninga i čari atmosfere na utrkama.

ISKUSTVO VODI DO NAPRETKA

Prvu cestovnu utrku s masovnim startom doživio sam kod naših sjevernih susjeda – u Poljskoj. U usporedbi s mojim pojedinačnim izlascima, kada sam određujem svoj tempo i cijela širina ceste je samo moja, ovo iskustvo je bilo adrenalinsko iskustvo. Na startu su biciklisti stavljali pedalu uz pedalu, doslovno sam preko ramena osjećao dah poljskog kolege. Nakon starta moj bicikl je išao uz sve ostale, kao da je osjećao da je među "svojima". Moja izvedba me iznenadila. Ne znam je li to bio poljski zrak ili uzbuđenje cijele atmosfere. Na rezultatskoj ljestvici moje se ime pojavilo tek u drugom poluvremenu, no osjećaj pobjede barem je pojačala nagradna igra – pribor za popravak guma razveselio je.

Radne obveze mi ne dopuštaju redovito stajati na startu utrke, ali svejedno osjećam želju sjesti na motor i ponovno doživjeti atmosferu utrke. Naravno, nisam završio s biciklizmom. Moje rekreativne vožnje odvele su me na mnoge vrhove Slovačke.
S biciklom sam okusio i hrvatske ceste i brda, točnije Sv. Jure. Nisam mogao odbiti priliku da iskusim penjanje na legendarni Passo Dello Stelvio u Italiji. Takve nekonvencionalne i značajne etape za bicikliste donose mnoga iskustva koja ću vam rado prenijeti u sljedećim postovima.

ZAKLJUČAK
Mnoge stvari ne dolaze u čovjekov život odjednom, već postupno. To čini da osoba shvati kako se njen život mijenja. Dječak koji je slobodno vrijeme provodio između četiri zida postao je potpuno nova osoba zahvaljujući znatiželji, odlučnosti i novim ljudima u svom životu. Ne samo fizički, nego i mentalno nova osobnost. Uporna i svrsishodna mlada osoba odlučna promijeniti svoj neprimjereni način života. A što je biciklizam doista donio mom životu? Osim iskustava najvažnije osobe u mom životu – moje buduće supruge.