Šeširi>

Kaciga dolje!, kažem borcima kad postignu vrhunsko vrijeme na teškom pješačenju, ili pristojnoj vožnji, s opterećenjem od nekoliko stotina km. U stvarnosti, pak, nikad ne skidam šešir, kako ga u stvarnom životu zovem kaciga. Čak i dok trčim u svježe nauljenim lancima u blizini stambene zgrade, pokrivalo mi je pošteno na mjestu. Ne mislim na kuku u garaži, nego na onaj osip na vratu koji se zove glava.

Nikad neću zaboraviti uspomenu iz vremena kada sam je već nosila, ali sam je skidala neposredno prije nego što sam "sletjela". Krenem s posla po laganoj kišici do dućana i skidam kacigu pred samoposlugom, ali još mi je ostao jedan rubnjak. Odlučio sam to staviti baš onako kako ne treba, s pristupom iz kuta i jednom rukom, pa sam lijepo proklizao. Rezultat je tada bio razbijeni Walkman u džepu, kaciga mi je ispala iz ruke, ne s glave, srećom glava nije udarila u asfalt, ali pouka je bila očita, bez kacige ni pola okreta ručice. Slična je pumpi, radije je nosim sa zakrpama, iako srećom izbjegavam bušenja, posebno na cesti zahvaljujući kvalitetnim gumama, ali za cijenu jedne godišnje isplati se nositi sa sobom i tako izbjeći neočekivane planinarenje u japankama.< /p>

U mojoj mladosti se o tom neodvojivom dijelu putovanja, poput dječjih sjedalica u autu, nije pričalo i zahvaljujući tome imam nekoliko ožiljaka na glavi. U jednom konkretnom slučaju, poštedjela bi me potresa mozga nakon što sam se zabila u automobil koji je iznenada snažno zakočio zahvaljujući slabim kočnicama. Nakon sudara pao sam na tlo i odmahnuo glavom o asfalt.Zbog gubitka pamćenja ne sjećam se 10-ak minuta prije nesreće, znam samo iz izjava očevidaca.

Kasnije mi je na glavu pala prva kaciga, onako tijesna, teška i prevelika. Nakon njega, također odlična prodaja, lagana i također lako vidljiva. A vidljivost je jedan od najvažnijih kriterija za odabir ne samo kaciga, već i cjelokupne biciklističke odjeće i dodataka. Sigurnost nije samo pasivna, u slučaju padova, već i aktivna, nezaobilazna na cesti. Nakon što sam istrošio tu vrhunsku kacigu, uzalud sam tražio odgovarajuću zamjenu, zamijenio sam nekoliko drugih, još uvijek prilično teških, dok se nisam odlučio za ultralaku MTB kaciga Limar . Dovoljno ventilacijskih otvora, stvarno vidljiva boja i spomenuta lakoća da često niti ne znam da imam nešto na glavi. Ne stvara pritisak, brzo i jednostavno se postavlja, a ljeti ima pristojne vjetrove. Mreža protiv insekata lutalica mi je jedan od prioriteta i naravno ne izostaje, baš kao ni vizir.

Kaciga je službeno MTB, ali je nosim i na putovanjima. Poznat sam po svojoj kompetitivnosti, posebno na asfaltu, usmjeren sam na najbolja moguća vremena na najdužim i najstrmijim usponima. Zato bih se trebao pozabaviti i cestovnom aero kacigom, ali u ovom slučaju to baš i nije potrebno, neki aeroelementi ne uzburkaju puno vode uzbrdo u krajnjem rezultatu, a na ravnom ne uživam, dosadno mi je na njemu :-) Na kraju, ali ne i najmanje važno, ako to radite punim plućima, uz skoro svakodnevnu vožnju i on vozi i cestovnu i MTB, tako da se obiteljski budžet prilično osjeti. Dovoljno je imati cestovnu i MTB obuću, plus zimsku MTB obuću, zimske navlake za ljetnu cestovnu obuću, godišnji servis bicikla s punim ovjesom u iznosu minimalne mjesečne plaće, povremenu zamjenu jednog dotrajalog bicikla za novi. jedan, tada više nema volje ulagati u stvari koje su neophodne i ne trebaju. I kada je MTB kaciga službeno univerzalna u svojoj biti, to uopće nije:-)

Preporučam svim ciklo entuzijastima da stalno koriste ovaj zaštitni element, jer nikad ne znate kada će doći na svoje. Tijekom dana gust promet na biciklističkim stazama, nepažljivi vozači na cestama, životinje koje po mraku i mraku jure pred kotače, neočekivana iznenađenja iza zavoja u šumi, poput svježe srušenog stabla ili neoprezni hobisti koji popravljaju proboj na sredini jedne staze u zbunjujućem zavoju. Tehnički kvar obloge, precjenjivanje sposobnosti, podcjenjivanje vremenskih prilika ili bilo koje druge zamke koje izbacuju vozača s obloge mogu imati nesretne posljedice u slučaju udarca glavom

Svim entuzijastima želim užitak u vožnji i što manje nerviranja.