Tehnologija vlada svijetom pa ne čudi što je već neko vrijeme dio biciklizma. Osnovni digitalni tahometar zamijenjen je snažnim cikloračunalima s mnogo funkcija. Sportske aplikacije za pametne telefone alternativa su cikloračunalima. Danas ćemo pogledati jedan od najpoznatijih, koji se zove Strava.
Počeo sam voziti bicikl u vrijeme kada su tehnologije koje su danas uobičajene bile u porastu. Moja jedina elektronika na biciklu bio je maleni kineski tahometar s nekoliko osnovnih funkcija. Naravno, kao malom dječaku bio mi je dovoljan samo brzinomjer. Što sam se više bavio biciklizmom, to sam više želio imati bolje i točnije informacije o svojim vožnjama. I tako sam naišao na aplikaciju Strava.
Što je Strava?
Ako ste tek nedavno počeli voziti bicikl, na početku današnjeg članka pokušat ću objasniti što je zapravo Strava. Strava je sportska mobilna aplikacija (osim aplikacije postoji i njezina web inačica) koja je na tržištu prisutna od 2009. godine. Njezine osnovne funkcije uključuju mjerenje sportskih performansi koristeći GPS bez potrebe za internetskom vezom. Osim mjerenja sportskih performansi, Strava predstavlja i "društvenu mrežu" za sportaše jer je pojedinim aktivnostima moguće dodati komentare, lajkove (kudos), pa čak i fotografije. Postoji nekoliko sportova za odabir u aplikaciji, ali danas ćemo se fokusirati uglavnom na mjerenje performansi biciklizma.
Svi podaci pri ruci
Biciklizam znatno se promijenio posljednjih godina. Glavna promjena, po mom mišljenju, je veliki naglasak na brojevima i pokazateljima performansi tijekom vožnje. Svatko želi imati pregled koliko je kilometara prešao, kojom brzinom i koju visinu je svladao. Sve te pogodnosti danas nude cikloračunala a> koji može analizirati pojedinačne vožnje do najsitnijih detalja. Aplikacija Strava također nudi vrlo slične, čak identične sadržaje. Osobno koristim Stravu nekoliko godina i mogu potvrditi da su njezine mjere identične onima cikloračunala ili sportskog sata. Promijenio sam nekoliko uređaja za mjerenje performansi na biciklu, ali najviše mi se svidjela Strava koju i danas koristim. Osobno nisam ljubitelj direktnog uspoređivanja brojeva i performansi. Uglavnom želim uživati u vožnji biciklom, a kada dođem kući pogledat ću osnovnu statistiku svoje vožnje.
Osnovni pokazatelji koje Strava može mjeriti uključuju:
- Trenutačna brzina
- Prosječna brzina
- Ukupna prijeđena udaljenost
- Vrijeme vožnje
- Performanse
- Potrošene kalorije
Osim ovih funkcija, Strava također može mjeriti otkucaje srca, za što je potreban remen za prsa. Što se povezivosti tiče, aplikaciju je moguće povezati s većinom poznatih marki satova i tada će se sve vaše vožnje automatski spremati u aplikaciju. Također bih želio napomenuti da Strava nudi dvije verzije. Plaćeno i neplaćeno. Sve gore navedene značajke dostupne su u besplatnoj osnovnoj verziji. Plaćena verzija je samo neka vrsta bonusa za strastvene bicikliste, gdje se individualni pokazatelji mjerenja performansi i statistika mogu prikazati malo detaljnije.
Postanite kralj planina
Biciklizam bi uglavnom trebao biti zabava i užitak vožnje. Zato sam odlučio kraj članka posvetiti onome što mislim da je najzanimljivija i najzabavnija značajka koju Strava nudi. Navedenu značajku predstavljaju segmenti i virtualni bedževi (KOM), za one koji imaju najbrže vrijeme na zadanim segmentima. Za neupućene, prvo ću objasniti što su segmenti i KOM-ovi. Segment predstavlja dionicu ceste (asfaltnu ili šumsku) na kojoj će aplikacija početi mjeriti vaše vrijeme ako njome prođete. Uglavnom su to usponi na poznatim brdima u blizini, ali ima i segmenata na spustovima ili čak ravninama. Odradite li zadani segment u što boljem roku, dobit ćete virtualni bedž KOM - kralj planine. Svaki segment ima i svoju tablicu s rangiranjem najboljih vremena, gdje također možete usporediti, primjerice, koliko gubite od najboljeg vozača u određenom segmentu.
Takve usporedbe mogu biti vrlo zabavne i motivirajuće da poboljšate svoje performanse na biciklu. Naravno, kao i u svemu, segmente ne treba pretjerivati i shvaćati ih preozbiljno. Uostalom, to je samo virtualni stol, a bolesna jurnjava za segmentima, osobito u nizbrdicama, može biti opasna. Vožnja bicikla je obavezna. Vjerujem da je današnji članak motivirao neke od vas da voze bicikl ili čak preuzmu Stravu na svoj telefon.